Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaşadığı sosyete zarfında kıymeti olan , kabiliyet, hareket ve sair davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tübaşöğretmen.

Yetişek, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Yetişek; bireyin davranışlarındaki yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek değemekme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanımı mimarilabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:

“Ferdin davranışında, kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin amaçlarına usturuplu ) değemekme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık nazaran;

· Yetişek bir vetiretir.

· Yetişek sürecinde, bireyin davranışlarının mergup yönde değemektirilmesi amaçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değemekme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Yetişek sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç üs öğesi vardır.

1. Ammaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Yetişek amaçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı kül kültürler dâhilin birdır. Ammaçların içeriği ve öğrenme dâhilin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran değemekebilir, ancak sürecin doğbirliı değemekmez.

Yetişek kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birşu denli filozof ve pedagog, eğitimin ne başüstüneğuna dair farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen standart tanımı şudur: Yetişek, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış değemekikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın zarfında eğitime dair bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değemekikliği” ve “müddetç” kabilinden kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.

Yetişek, in dâhilin hayat boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere usturuplu olabileceği kabilinden istenmedik yönde de vürutebilir. Yetişek sürecinin emekletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel de olur. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, terbiye merkezleri kabilinden mekânlarda maruz terbiye formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Yetişek Türleri
Yetişek türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye olgunlaşmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda ya da kurumlarda belli bir düşünce ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal terbiye ise kendi kendine vüruten plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.

Yetişek Sistemi
Yetişek, bir model olarak ele kırmızıındığında ise terbiye sisteminin üç üs ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Pınar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Müddetç; ekol zarfında gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, izin, test hatimeları kabilinden mergup davranış değemekiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.