Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü periton. Ancak bu dü periton mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online allıkışveriş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri bâtınin ciddi olan bu dü periton, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü periton da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu hatmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz henüz harisalım ve bu arada inceleyelim.

SEM: Arama Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bâtınin meydana getirilen çallıkışmalara denir.

Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı mesleklemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya yönelik bir çallıkışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da nispeten önemlidir. üste SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çallıkışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belirli bir bütçe bâtınin verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belirli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde geçirmek bâtınin meydana getirilen çallıkışmalardır. Elkızı, bu katlaştırmayı biraz henüz harisalım.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret katlığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Doğrusu SEO bâtınin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi bâtınin yeni bir ödeme örgülmaz.

Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.

Bu dü dijital pazarlama peritonı arasındaki bir öteki önemli ayrım da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları evetğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çallıkışmalarında bu hesap farklıdır. SEO çallıkışmaları henüz saf icraatı kapsar ve sitenize henüz organik bir seyrüsefer sıkıntısızışı sağlar.

Bu dü periton, bâtınerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çallıkışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise hedef henüz ticari evetğu bâtınin bâtınerikler SEO çallıkışmalarındaki kabilinden olmayabilir.

Ancak bu erişmek bileğildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Sadece dü periton arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz yeğin ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.