Logo nedir? Söz demeı olarak esas önlığı dilimizde amblem olan, bir işlemin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, demeını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak işlemletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı işlemi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi demeı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara mevla mümkün.
Sorusu sorulduğunda lügat demeının haricinde, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan şahsiyet yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı enikonu önemlidir. Vesair taraftan logo tasar çizim çkızılışmasını yapacak şahsiyet yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çkızılışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, işlemletmenizin ve bundan sonraki çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çkızılışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğişlemtirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş kayranı ile faaliyette bulunan şirketler yürekin daha çok yeğleme edilebilir. Bir bir sektörde çalışma gösteren işlemletmelerin ekseriyetle logoları sektörü simgeleme eder. Ama birden bir küme sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda afişlemek imkansızdır.
Logo ne işleme yarar?
İşletmeler yürekin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan cidden bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple işlemletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza sıhhatli adımlarla devam edebilmek namına “logo tasar çizim” çkızılışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir çehrete tanılamanmasını sağlayan işlemaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, kolay anlaşılır, yolırlanması kolay, olabilir evetğunca az adetda renkten oluşemtiaıdır. Her çtay baskı ve pazarlık tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok majör ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka firma evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya majör muhatara verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine birebir olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin tarafısilsile gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran da temizılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da firma yürekin logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı deme hizmetında bu haber çok önemlidir.